fbpx

Hædret for bedste taxi-service i Københavns Lufthavn fire gange i træk.

  • Hædret for bedste taxi-service i Københavns Lufthavn fire gange i træk.

    Danmarks førende taxiselskab Dantaxi 4×48 er netop kåret som det selskab, der giver passagererne i Københavns Lufthavn den bedste service på taxikørslen fra Lufthavnen. Det er fjerde gang i træk, at selskabet tager prisen hjem, og ifølge direktøren er det et resultat af en målrettet strategi.

    Vi har sat os det mål, at vi vil være de bedste på tilgængelighed og bedst på service. Vi har nu det mest fintmaskede net af taxier både i København og i Danmark som helhed. Vi er til stede i 54 af Danmarks 98 kommuner og i de seks største lufthavne. At vi nu, for fjerde gang i træk i en uvildig undersøgelse, er blevet kåret som det bedste taxiselskab, er vi umådelig stolte over.”, siger Carsten Aastrup, direktør i Dantaxi 4×48.

    Dantaxi4x48 CPH2

    Det er Københavns Lufthavn, der står for undersøgelsen. De vurderer de københavnske taxiselskabers serviceniveau, og udvælger hvert kvartal det selskab, der sammenlagt opnår den højeste score i en række forskellige servicekategorier. Lufthavnen gør brug af mystery shoppers til at teste om taxiselskaberne lever op til lufthavnens servicekriterier. En taxitur, som en ”mystery shopper” tager fra lufthavnen, måles på 26 punkter. Der måles på kriterier som chaufførens høflighed, sprogbrug, rutevalg, hjælp til bagagen og en hel del andet. Derudover vurderes bilens renhed inde såvel som ude.

    ”Taxierne skal dirigeres derhen, hvor kunderne er..”

    Hele taxibranchen er lige nu i gang med at omstille sig til den øget konkurrence, som den ny taxilov medfører. Det gælder også i Dantaxi 4×48. ”Vi hviler ikke på laurbærrene, men vil i foråret søsætte en række tiltag, der vil gøre det nemmere og endnu mere trygt at vælge en taxi fra vores selskab. Vi arbejder med at forbedre uddannelsesmulighederne for både nuværende og kommende chauffører, og vi vil gøre det nemmere for chaufførerne at køre på tværs af kommunegrænserne Taxierne skal dirigeres derhen, hvor kunderne er.”, påpeger Carsten Aastrup.

    Comments are closed.